EKONOMIKA / Spotřebitel

I krásné štěně může mít hroznou minulost
 
Autor / zdroj foto: OBRAZ - Obránci zvířat

Svátky klidu a míru jsou za dveřmi a řada lidí zvažuje pořízení domácího mazlíčka. Mnoho dětí si přeje pod stromečkem najít štěně. Předvánoční čas jsou proto žně pro množitele psů, nakupování štěňat přes inzerát v tomto období vzkvétá. Spolek OBRAZ se proto rozhodl zveřejnit videoklip upozorňující na souvislost mezi předvánočním obdobím a nakupováním štěňat z množíren.

„Vánoční videoklip je součástí naší kampaně proti množírnám. Chtěli bychom právě v tento vánoční čas upozornit, že bezhlavou poptávkou po štěňatech mohou lidé nevědomky podporovat množitele,“ vysvětluje důvod vzniku vánočního videa Daniel Cao, tiskový mluvčí spolku OBRAZ.

Řada lidí si vybírá štěně na internetu. Inzeráty psů z množíren jsou většinou velmi líbivé a plné superlativů. A protože mnoho lidí vybírá očima, nesmí chybět krásná fotka. Množitelé vědí, jak zaujmout. Při následném jednání působí velmi ochotně, někdy dokonce nabízejí, že štěně přivezou. „Nabídka předání štěněte na parkovišti nebo u benzinové pumpy by měla být silným varovným signálem. Takový člověk má nejspíš důvod, proč nechce ukázat, odkud pes doopravdy pochází,“ říká Cao k praktikám množitelů.

Téma množíren se dostává stále více do obecného povědomí. Diskutuje se o tom, jak je lze či nelze kontrolovat, regulovat, potírat. Tato problematika však nemá žádné zázračně jednoduché řešení. „Náš spolek to teď uchopil z trochu jiné perspektivy – snažíme se apelovat na to, aby lidé bezhlavě nenakupovali štěňata přes inzerát. To je totiž primární důvod, proč množírny prosperují,“ komentuje situaci Cao.

Přitom útulky, záchranné stanice a depozita jsou plné zvířat, která stále čekají na nový domov. „Opuštění psi nejsou žádné vadné zboží, jen zatím neměli tolik štěstí,“ uvádí Cao k situaci v útulcích. „ Adopce opuštěných zvířat jsou podle nás nejlepším způsobem, jak se zaručeně vyhnout nechtěnému podporování množíren. Rozsáhlá poptávka po levných štěňatech je důvod, proč množírny tak prosperují,“ uzavírá Cao.

Autor / zdroj: Jana Menčíková

Reklama

Aktivní Dítě

NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Partneři

Aguglia
Aktivní dítě
Maminčino koření
IP Polná
WWW design
trendhim.cz
Vitakraft
Koyo Bearings Česká republika s.r.o.